'Slimme technologie als antwoord op krapte en uitstroom'

Ixly introduceert People Platform voor grip op talentbehoud en duurzame ontwikkeling.

De druk op HR-afdelingen neemt toe. Nederland telt een groot aantal openstaande vacatures en de uitstroom van personeel blijft stijgen. Uit een rapport van Deloitte blijkt dat 72% van de HR-leiders het behoud en de ontwikkeling van talent als hun grootste uitdaging ziet. Om deze problemen het hoofd te bieden, lanceert Ixly het People Platform, een innovatieve oplossingdie HR-professionals in staat stelt hun werkprocessen te personaliseren, digitaliseren en optimaliseren.

Volgens Ixly CEO Dirk-Jan van de Werfhorst zijn de uitdagingen op de arbeidsmarkt zo groot dat een sterke talentstrategie voor iedere organisatie een ‘need-to-have’ is.
‘Eenzijdige oplossingen werken niet meer, een integrale strategie des te meer.’

Meer bereiken met minder middelen
Investeren in een sterke talent strategie is noodzakelijk om aantrekkelijk en competitief te zijn en te blijven. Het laten samenwerken van alle HR-disciplines als recruitment en Learning & Development is cruciaal zegt Van de Werfhorst. ‘Precies hiervoor hebben we het People Platform ontworpen: assessments integreren met complete selectie-, ontwikkel- ofadviestrajecten ondersteund met analytics op team- en organisatieniveau. Dit platform is erop gericht dat HR-professionals met minder middelen meer bereiken. Dat was ook onze centrale vraag bij de ontwikkeling ervan. Hoe kun je assessment data duurzaam inzetten? Want zeg nu zelf, vaak maak je een test,game of vragenlijst, je kijkt een keer naar het rapport en dat was het dan. Maar hoe zet je nu die inzichten blijvend in voor organisatie-, teamontwikkeling of een individuele loopbaan. Met het People Platform koppelen we data aan inzichten en inzichten een trajecten voor het selecteren, ontwikkelen en behouden van mensen. Dit is pas het begin, ik zie dat het steeds meer schuift van testen naar de data achter de inzichten en hoe je dit inzet in duurzame acties en resultaat.'

Ixly, onderdeel van de Schouten & Nelissen Groep, laat met deze lancering zien hoe technologie en personalisatie hand in hand gaan.

Andere blogs