Support center

Waar kunnen we jou mee helpen?

Voor het People Platform hebben we speciale support pagina ingericht. Hier vind je alle antwoorden op je vragen. Lees onze handleidingen of bekijk de instructievideo's. Klik op de knop hieronder om naar de support pagina te gaan. Bekijk ook de Q&A hieronder met de meest gestelde vragen.

Account & inloggen

Hoe activeer ik mijn account na de migratie van de Test-Toolkit naar The People Platform?

Je activeert jouw account op het People Platform door hier te klikken en kies voor ‘wachtwoord vergeten’. Gebruik het email-adres dat je ook in de Test- Toolkit gebruikt en klik op de button ‘Aanvragen’. Je ontvangt dan een email met instructies. Log in met je e-mailadres en het door jou gekozen wachtwoord.

Ik heb geen uitnodiging ontvangen

Het kan zijn dat de uitnodigingsmail om toegang te krijgen tot het platform in de spam is geplaatst door de mailserver. Je kan in de spam map controleren of je hier de mail kan vinden. Heb je de mail niet ontvangen? Neem dan contact op met de contactpersoon die het account voor jou heeft aangemaakt. Hij of zij kan de uitnodigingsmail opnieuw versturen.

Inloggen lukt niet

Indien het je niet lukt om in te loggen in het People Platform, kan dat komen doordat het wachtwoord niet correct is. Probeer eerst een nieuw wachtwoord aan te vragen via de ‘wachtwoord vergeten’ button in het inlogscherm. Ook kun je alleen inloggen als er een account met jouw mailadres bestaat. Ga bij de beheerder van het account na of het gebruikte mailadres klopt. Ons platform werkt het beste in deze browsers: Google Chrome, Mozilla Firefox of Microsoft Edge. Daarnaast kunnen cookies ervoor zorgen dat de browser niet optimaal functioneert. Verwijder deze via de instellingen van je browser als je nog steeds problemen ondervindt.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten

Als je jouw wachtwoord bent vergeten, kun je op ‘wachtwoord vergeten’ klikken in het inlogscherm. Als jouw e-mailadres bekend is in het People Platform, dan ontvang je een wachtwoord vergeten mail waarmee je opnieuw je wachtwoord kunt instellen. 

Wat is 2FA en hoe kan ik dat aan- of uitzetten?

Inloggen met tweefactorauthenticatie (2FA) is veiliger en verkleint de kans dat hackers toegang krijgen tot je account in het People Platform. Via een authenticator applicatie op je telefoon kan je de 2FA instellen. Het beheren van de 2FA instellingen voor de gehele organisatie kan via de organisatie instellingen in het platform. Mocht de 2FA niet verplicht ingesteld zijn via de organisatie instellingen, dan kan je dit als adviseur of kandidaat zelf beheren via jouw ‘Profiel’ in het platform.

Ik heb een nieuw wachtwoord aangevraagd maar geen mail ontvangen

Indien je een nieuw wachtwoord hebt aangevraagd en na 15 minuten nog geen mail hebt ontvangen, kijk dan eerst in de spam-box of de mail daar terecht is gekomen. Mocht je daar ook geen mail ontvangen hebben, dan kun je contact opnemen met het Customer Support team van Ixly via info@ixly.nl.

Technisch problemen en foutmeldingen

Er verschijnt een foutmelding tijdens het maken van het assessment

Sluit het programma af en probeer het programma weer opnieuw te starten. Helpt dit niet? Neem dan contact op met de organisatie waarvoor je het assessment afneemt. Zij kunnen contact opnemen met onze support afdeling.

Een kandidaat meldt dat hij of zij een foutmelding ontvangt.

Heeft een kandidaat bij jou een melding gedaan over een foutmelding? Neem dan contact met ons op via info@ixly.nl. Benoem in de mail wat de foutmelding is, wanneer de foutmelding verschijnt, welke webbrowser is er gebruikt en wat heeft de kandidaat al geprobeerd. Vraag eventueel om een screenshot van de kandidaat. Dat geeft ons een duidelijker beeld wat er mogelijk aan de hand is.

Werken in een incognitoscherm

Het is mogelijk om in een incognito scherm de assessments te maken. Wanneer er gebruik wordt gemaakt van Baansuggesties raden we af om deze tool te gebruiken in een incognito scherm. Een incognito scherm blokkeert cookies en deze zijn benodigd voor het gebruik van de Baansuggesties tool.

Het assessment programma loopt vast

Sluit het programma af en probeer het programma weer opnieuw te starten. Helpt dit niet? Neem dan contact op met de organisatie waarvoor je het assessment afneemt. Zij kunnen contact opnemen met onze support afdeling. Heeft een kandidaat bij jou als adviseur een melding gedaan over een foutmelding? Neem dan contact met ons op via info@ixly.nl. Benoem in de mail wat de foutmelding is, wanneer de foutmelding verschijnt, welke webbrowser is er gebruikt en wat heeft de kandidaat al geprobeerd. Vraag eventueel om een screenshot van de kandidaat. Dat geeft ons een duidelijker beeld wat er mogelijk aan de hand is.

Wordt certified professional

Met onze praktijkgerichte opleiding zet je assessments zelfstandig en professioneel in.
Je krijgt inzicht in de psychometrie achter de test, de wetenschappelijke modellen, hoe je testresultaten concreet en begrijpelijk vertaalt naar een advies en hoe je dit soort gesprekken voert. De training bestaat uit een aantal overzichtelijke modules, wordt blended gegeven en wordt afgesloten met een certificaat. Ook is het mogelijk de trainingen incompany te verzorgen.

Kies uit deze komende trainingen:

- Donderdag 30 januari 2025
- Vrijdag 28 februari 2025

Het maken van een assessment

Klik op de knop hieronder als je wilt oefenen met onze assessments. Bekijk ook de FAQ.

Oefen assessments
Waar kan ik oefenen?

Op onze website kun je als kandidaat verschillende assessments oefenen voordat je het officiële assessment gaat maken. Zo weet je vooraf wat er van jou verwacht wordt tijdens het assessment. Je kunt verschillende assessments oefenen, klik hiervoor op de button 'Oefen assessments'.

Kan ik me voorbereiden op een assessment?

Naast onze oefenen assessments raden we aan om het assessment te maken in een rustige omgeving met een stabiele internetverbinding. Zorg er daarnaast voor dat je tijdens het maken van het assessment niet gestoord kan worden.

Problemen tijdens het maken van je assessment

Wanneer je technische problemen hebt tijdens het maken van een assessment, probeer dan eerst de pagina te refreshen. Dit is vaak een oplossing voor technische problemen. Komt het probleem terug? Contacteer dan jouw contactpersoon van de organisatie waar je het assessments voor maakt en leg het technische issue uit en voeg eventueel screenshots toe.

Waar vind ik de resultaten van mijn assessment?

Afhankelijk van de instellingen van de organisatie waar jij jouw assessment voor maakt, kun je wel of niet direct na het afronden van het assessment jouw rapport inzien. Mocht het rapport met jou gedeeld zijn, dan vind je jouw rapporten terug in het People Platform onder het tabje ‘Documenten & Media’. Kun je jouw resultaten niet inzien? Vraag dan aan jouw contactpersoon binnen de organisatie waar je het assessment voor hebt gemaakt of zij de rapportage met jou willen delen via het People Platform.

Hoe lang duurt het assessment?

Ieder assessment heeft een andere tijdsduur. Wanneer je een assessment start, kun je in de introductie tekst vinden hoe lang het assessment gaat duren.

Welke webbrowser ondersteunt de assessments het beste?

Ons platform werkt het beste met de webbrowsers Google Chrome, Microsoft Edge of Mozilla Firefox. Helaas werkt Safari niet altijd zoals gewenst. Ondervind je problemen tijdens het maken van een assessment in Safari? Probeer het dan in de webbrowser die wel compatibel zijn.

Productinformatie en persoonsgegevens

Waar vind ik de handleiding van het People Platform?

Via https://www.ixly.com/nl/support/assessmentplatform vind je de handleiding van het People Platform: Handleiding voor Organisatiebeheerders. Klik op de hoofdstukken in de inhoudsopgave om snel de juiste informatie te vinden. In het Support Center vind je ook een link naar onze video’s pagina met een introductievideo van het platform en een opgenomen Webinar met uitleg over het People Platform.

Welke instrumenten van Ixly zijn beoordeeld door de COTAN?

De Werkgerelateerde Persoonlijkheids Vragenlijst, Carrière Waarden, Interesse voor Taken en Sectoren en de ACT Algemene Intelligentie Test zijn positief beoordeeld door de Commissie Testaangelegenheden Nederland (COTAN) van het Nederlands Instituut voor Psychologen (NIP). Dat betekent dat deze instrumenten voldoen aan de hoogste inhoudelijke standaarden. 

Welke abonnementsvormen zijn er?

Neem voor vragen over onze abonnementsvormen contact met ons op via info@ixly.nl of telefonisch 088 49 59 000.

Wat kosten de assessments?

Voor vragen over onze prijzen, neem contact met ons op via info@ixly.nl of telefonisch 088 49 59 000.

Hoe wordt er omgegaan met mijn persoonlijke gegevens?
Hoe kan ik mijn gegevens laten verwijderen?

Ixly is alleen de verwerker van de gegevens, waardoor Ixly de data niet verwijderd kan worden zonder overleg met de klant. We raden aan om contact op te nemen met jouw contactpersoon van de organisatie waar je het assessment voor hebt gemaakt. Zij beheren jouw data. In overeenstemming met de contactpersoon en/of organisatie, kunnen zij jouw data verwijderen uit het platform. Na twee weken zal de data definitief verwijderd worden uit onze database.